İlçemiz Kültür-Sanat ve Spor komisyonunca hazırlanan ve hayata geçirilen GEZ-GÖR-ÖĞREN projesinin Gez-Gör-Öğren/İlkokul kitabından sonra en önemli ayaklarından biri olan Uygulamalı Müze Eğitimi Semineri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün ev sahipliğinde, Ankara Üniversitesi akademisyenlerinin sunumu ve İlçemiz bünyesindeki örgün eğitim kurumlarından temsilci öğretmenlerin katılımıyla Ankara Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde yapıldı.
Seminer açılışında konuşan İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Adem GÜL, öğrencilerin ihtiyaçlarının doğru tespit edilmesi gerektiğini vurgulayarak, GEZ-GÖR-ÖĞREN projesinin uzun süreli bir emeğin ürünü olduğunu, amacın öğrencilerin kültür, sanat ve bilime olan ilgilerinin arttırılması olduğunu kaydetti. Projenin oluşum aşamalarından bahseden GÜL, projeye emeği geçen akademisyenlere, komisyon üyelerine ve proje yürütücüsü öğretmenlere teşekkür etti.
Seminer, Ankara Üniversitesi akademisyenlerinin sunumu ile devam etti. Seminer kapsamında, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN, Prof. Dr. Fatma BIKMAZ, Prof. Dr. Müge ARTAR, Yard. Doç. Dr. Celal Deha DOĞAN müze eğitimi ile ilgili sunumlarını yaptılar. Seminer bitiminde katılımcı akademisyenlere İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Adem GÜL tarafından teşekkür edilerek çiçek takdim edildi. Akademisyenler adına konuşan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN, Yenimahalle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne teşekkür ederek, projenin hayata geçirilmesinden duydukları memnuniyeti iletti.
Seminerin ardından projenin uygulama ayağına geçildi. Öğretmenlerimiz, uygulama için seçilen Etnografya Müzesi, MTA Tabiat Tarihi Müzesi, Çengelhan Rahmi M. Koç Müzesi ve PTT Pul müzelerine yönlendirildiler. Müzelerdeki uygulama eğitiminde, öğretmenlerimize müze yetkilileri ve Ankara Üniversitesi Müze Eğitimi Bölümü Yüksek Lisans öğrencileri rehberlik ettiler. Uygulama çerçevesinde ara-bul, drama, slogan bulma, afiş çalışması, kolaj çalışması gibi etkinlikleri yapan öğretmenler, etkinliklerin nasıl uygulanacağını bizzat kendileri tecrübe etmiş oldu. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun uygulamanın verimli olduğu konusunda hemfikir oldukları görüldü.